Vervolg van de busreis door Canada. In deel 1 zijn we van Calgary, via Jasper naar Nanaimo gegaan.

23 mei:

We gaan van Whistler naar het Vancouver Island. Onderweg genieten we volop, zie deel 1. We gaan on 10.30 uur met de boot van Horsehoe Bay naar Nanaimo, om 12.05 uur zijn we in Nanaimo. We gaan overnachten in Uncluelet.

Aankomst bij Horsehoebay, we gaan met de bus op de boot naar Nanaimo, Vancouver Island. Vertrek op de boot gaan we langs de haven Horsehoebay. Voor mij al de 5e keer maar het blijft een indrukwekkende boottocht.

Ferry, Horseshoe Bay- Nanaimo. Ongelofelijk mooi!

Eenmaal op Vancouver Island rijden we naar Coombs, waar we even winkelen. Daarna maken een prachtige wandeling door Cathedral Grove, een heel mooi oud bos.

Cathedral Trail, vlak bij Port Alberni, ik was er ook in 1995.

Port Alberni. We rijden door Port Alberni. Hier ben ik al 4x op familie bezoek geweest, zie reis 1995 en 1999. De reisleider vraagt of ik iets van deze omgeving wil vertellen in de bus...oke!

Kennedy Lake en Kennedy River.

We rijden langs Kennedy Lake en Kennedy River. We maken vlak bij de kust een prachtige wandeling door het regenwoud van Vancouver Island.

Wandelen in het regenwoud.

Ons hotel is in Unclululet. Het diner hebben we in Tofino, in het Wickaninnisch Restaurant aan het strand.

24 mei:

We ontbijten op de boot en gaan daarna naar Tofino. We gaan met Remote Passage een boottocht maken. We gaan beren spotten! Het is koud en mistig bij vertrek maar na enkele uurtje komt de zon.
's Middags gaan we rondkijken in Tofino.

Remote Passages, Tofino. We krijgen een veiligheidspak aan. En gaan in groepjes op een boot. We zien een Eagle op zijn nest. Onderweg zijn er pechvogels, ze hebben motorpech, we nemen ze mee. Maar het mooiste hebben we gezien....een beer.

Een beer, prachtig!

Restaurant Wickaninnish te Tofino. Hier dineren we 2 avonden.

Uitzicht op het strand bij het restaurant Wickaninnisch.

Op Vancouver Island wonen veel Nuu Chah Nuth Indianen, mijn tante Pauline behoort tot deze stam. Ook weer een beer langs de weg.

We kijken nog even bij het watervliegtuigje vanuit het restaurant, waar ik ook in 1995 was!

De borden van de Tsunami waarschuwing zie je vaak, er was hier een tsunami in 1974!

In dit restaurant heb ik samen met mijn ouders met de familie uit Port Alberni gegeten in 1995, we kregen toen een walvis tocht aangeboden en hebben toen veel walvissen gezien. Prachtig! Mijn oom ging vroeger vaak met een watervliegtuigje naar een klus. Rondom Tofino zijn veel eilandjes en dit het enigste vervoer.

25 mei:

Vanaf Uncluelet gaan we weer via Port Alberni naar Victoria.

Hier hebben we (2x) het ontbijt in Uncluelet, wel erg simpel. Wel leuke zeesterren.

Van de reisleider mag ik een mooi plaatsje in Port Alberni uitzoeken voor een koffiestop. Ik kies de haven van Port Alberni. Natuurlijk bel ik mijn familie. En ontmoeten we elkaar! Daarna gaan we via Chemainus naar Victoria.

Mijn familie in Port Alberni, mijn neven werken natuurlijk!

Chemainus.

Chemainus is een dorp waar veel Indianen wonen, de fabrieken kregen het moeilijk en toen hebben ze zich op het toerisme gestort, ze hebben veel huizen beschilderd, heel bijzonder!

Victoria, eerst zien we zeeleeuwtjes.

Dan bekijken we het Empress Hotel, incl. een rondleiding binnen. Het Indiaans museum.

Het parlementsgebouw bij nacht.

26 mei:
We overnachten in Victoria en krijgen 's morgens eerst een stadrondrit en 's middags gaan we met de boot Walvissen spotten...........

We maken met 2 Indianen een walvis tocht, helaas geen walvissen. Maar wel walrussen en veel vogels .

27 mei:
We vertrekken van Victoria naar Swartz Bay waar we om 11 uur met de boot naar Tsawwassen gaan, een boottocht van 1 ½ uur. Daarna rijden we met de bus naar Vancouver.

Van Swartz Bay varen we naar Tsawwassen, de bergen van Amerika in de verte.

VANCOUVER.

In Vancouver zijn we de laatste 2 dagen. We logeren in het Empire Landmark Hotel met een draaiend restaurant er boven op.

Vancouver, Lion Gate Bridge. Het centrum van Vancouver. Een bedelaar in centrum van Vancouver.

Ons hotel is in het midden met een draaiend restaurant er boven op. Een prachtig uitzicht tijdens het ontbijt en de diners.

Het wereld tentoonstelling gebouw.

Met het bootje naar Granville Island, uitzicht op Vancouver.

Vancouver, Lion Gate Bridge. Camping vlak bij de brug, hier stonden we in 1995. Vancouver Noord, in de zwarte flat werken 2 neven van mij voor de First Nation. Totempalen, Stanley Park. Onze reisleider als standbeeld in Vancouver.

In Vancouver Noord werken 2 neven van mij, rechts in het zwarte flat. Natuurlijk gaan we ook naar Stanley Park en bewonderen de Totempalen. Onze reisleider heeft echt alles gedaan, hier is hij model voor geweest. Zijn zus wilde graag een bijzonder beeld bij haar hotel.

Iedereen is welkom in dit prachtige gebied van Canada.